6 stvari, ki jih pred nosečnostjo nisem vedela

Piše: nosečka Petra

Nekatere stvari o nosečnosti veš, ker si o njih že nekaj malega slišal od kakšne prijateljice, so splošno znane, ali pa ti jih je povedala mama. Vsega žal ne moreš vedeti, še posebej, če si mlada nosečka z malim številom nosečih prijateljic, brez starejših sester ali sestričen. Tu je seznam stvari, ki so me presenetile, saj jih pred nosečnostjo še nisem slišala:

  1. da naj bi že pred zanositvijo uživala folno kislino;
    Folna kislina je pomembna za zdravje matere in otroka. Skrbi za pravilno delovanje krvnih telesc in preprečuje nepravilno zapiranje nevralne cevi, ki kasneje tvori hrbtenico otroka. Če slučajno ješ kontracepcijske tabletke ‒ jaz jih k sreči nisem ‒ pa je uživanje folne kisline pred zanositvijo še bolj pomembno. O vsem se pozanimaj pri ginekologu, v lekarni ali pa preberi na internetu!
  2. da v nosečnosti nekatera hrana ni priporočljiva;
    Na primer: surovo meso, nepasterizirano mleko, mehki siri, surova jajca, neoprana zelenjava, določene ribe, jetrca … Vendar prosim, ne pretiravaj. Če boš ves čas razmišljala samo o tem, kaj smeš in česa ne, ne bo dobro ne zate ne za tvojega otročička!
  3. da masaža v prvih treh mesecih ni preveč zaželena;
    Nikjer ni potrjeno, da ima masaža kakršno koli povezavo s splavom. Vendar je prvih 12 tednov nosečnosti občutljivo obdobje in možnost spontanega splava je največja, zato večina maserjev masaž v tem obdobju raje ne izvaja. Kasneje je masaža celo zaželena, predvsem ob bolečinah v križu, otekajočih nogah in podobno.
    Ne ustraši se, partner te še vseeno lahko zmasira in ni bojazni, da bi lahko od tega splavila (če sem te prestrašila, na internetu poišči kje se nahajajo točke, ki spodbujajo porod, partner naj se jih pri masiranju izogiba).
  4. da obstaja na milijone simpatičnih aplikacij, člankov in blogov na temo nosečnosti;
    Pobrskaj po internetu in kar izgubila se boš v ponudbi. Kar nekaj člankov je izredno koristnih, vendar ob prebiranju množice nasvetov pazi, da se ves čas ne obremenjuješ s tem kaj smeš in česa ne, saj ti tvoje telo najbolje pove, kaj je zate dobro in kaj ne. (Zakaj pa misliš, da večini nosečk smrdi kava ali kakšna druga hrana?)
  5. lahko dobiš strije tudi kje drugje, ne samo po trebuhu;
    Na primer: noge, zadnjica, prsi …
  6. da obstaja držalo za pas v avtomobilu, ki ti obvaruje trebuh v primeru trka;
    To je seveda neobvezna oprema, samo jaz sem bila čisto iz sebe, ko sem ugotovila, kaj vse obstaja. Če tega “držala za pas” nimaš, si pas enostavno daš pod trebuh (saj drugače niti ne gre), da pas ob trku ne stisne dojenčka.

Preberi še

Leave a Reply